joi, 26 aprilie 2012

Amintiri cu iz de baclava..



Acum cateva zile, ascultand intamplator o melodie,mi am rememorat  majoratul meu.He heee...Fuse demult, dara amintirile is inca fresh..

Am fost o copila alintata. Neavand frati si surori, totul imi revenea mie..

Era inceputul anilor '90. Febra "turcismelor". Toata lumea, care mai de care, facea "bisnita".Isi luau sarsanaua in spate, plina cu rulmenti, sticlarie si miez de nuca, si,hop, la autocar, via Instambul..

Asadar..Dupa ce o iesit la pensie, tatal meu (sofer de o viata), s o angajat la o firma "de turism" din urbea noastra. Patron- un amic de o viata. Si care o dat lovitura cu afacerea asta..Avea doua autocare. Mercedes. Care ii ramase lui ,dupa ce ani de zile , fusese sef de coloana..In fine.. Cert este, ca in acea perioada, tot romanu' pleca la 'Stambul..Aproape toti..

Ca unica fiica rasfatata, am primit ca si cadou pentru varsta de 18 ani, o excursie la Instambul. Cu tata ca si sofer, se subintelege. Ma pregatesc eu ashe cum se cade, ca deh.. o data merg sa mi fac majoratu' cu shaorma, kebab si toate cele..Nu va spun ce fu pe drum, ca nu are prea mare importanta..Spaga la vami, care mai de care ascundea rulmentii pe unde nici nu te taie capu', d 'astea..Dar cum romanu i inventiv, toate se terminau cu bine si toata lumea era multumita..

Ajunsem in ajun de ziua me..Seara. In parcarea de la International Bazaar, un adevarat turn Babel. Din care, logic, majoritara era natia romana. Prin curtea parcarii, de jur imprejur, magazine cu diverse..Si amu simt in nari , parfumul de sapun Fa si Duru , contrafacut, of course..
Carucioare ambulante cu orez si pui, colaci, stive de covoare, hantze. .. si .. ca fundal sonor, regretata Madalina Manole si Dan Armeanca.. Cu melodia ce o sa o postez ulterior..

In ziua cea mare, tata suflarea autocarului, fu invitata de tata la un bar.. Bairam , nu gluma.. Cadoaie? Dastule..Si amu am, pe mijlociul stang, un inelus fin ,primit din partea grupului, impreuna cu un cos plin cu fructe, si unul cu flori..Nice day! Pe bune..
Faine amintiri, cu iz de baclava, praf, arsita si veselie..

Nu mi plac manelele..dara melodia asta ,ascultata  intr o noapte senina din Turcia, intrerupta doar de vocea imamilor ce se rugau, mi o ramas intiparita..Si ma bucur ca am regasit o , si ca o ascult din nou..



Uraste ma perfecta..iubeste ma defecta..



6 comentarii :